Problemer med internet

Vi har et godt og stabilt internet, men skulle du få problemer, så start med denne checkliste:

Checkliste, hvis din internetforbindelse ikke virker

  • Har du tv-signal, og er det godt nok? Hvis tv-signalet er OK, skal dit internet også virke. Hvis tv-signalet ikke er OK, så tjek om alle kabler er tilsluttet korrekt (at de f.eks. ikke er vippet ud, mens man kom forbi med støvsugeren).
  • Sluk for modem (tag strømmen helt fra), vent ca. 10 sek., tænd igen og se om dit modem starter selv igen.
  • Sluk helt for din pc og genstart den. Tjek forbindelserne. Er kablerne skruet rigtig fast på modem?
  • Tjek om kablet der går hen til dit modem er blevet bøjet/knækket for meget. Det kan have indflydelse på ydeevnen for internettet.
  • Er din pc 100% fri for virus og spyware? Gratisprogrammet Avast kan give problemer.
  • Har du installeret alle Windows-opdateringer på pc’en?
  • Hvis du normalt bruger wifi, så prøve at koble din pc direkte til modem med kabel.
  • Dit modem kan være defekt. Ved lynnedslag i nærheden kan modem – ligesom alt andet elektronisk udstyr – være ødelagt. Det er som regel ethernetporten, der bliver ødelagt.

Hvis ovenstående ikke hjælper, så kontakt:

FSA support

Ring  4440 3480, tryk 1. Support er åben for telefonisk hjælp:

Hverdage kl. 10.00 – 16.00 og 17.00 – 20.00.

Lørdage, søndage og helligdage: kl. 10.00  – 14.00.

Eller send mail når som helst til support@fsanet.dk

Support dækker alle medlemmer af FSA og er gratis for det enkelte medlem.

Internetsupport omfatter fejlafhjælpning, der vedrører internetforbindelsen, modem, router og det trådløse netværk i modem og tilsvarende, der relaterer sig til internetforbindelsen. Samt tilkald af vores tekniker, se nedenfor, hvis det ønskes af medlemmet.

Internetsupporten omfatter ikke hjælp til opsætning af mail-systemer eller lignende på medlemmer­nes enheder eller tilsvarende, der ikke relaterer sig til internetforbindelsen.

Fjernsupport til din computer: Klik på dette link hvis du skal give en supporter adgang til din computer ved fejlsøgning eller opsætning. Du skal vælge “Kør” af et lille program ”support.exe”, som downloades til din computer, når du klikker på linket.

Der kan også være:

Fejl i din husinstallation eller stikledningen

Har du en fejl på din stikledning fra stander i skel til huset, skal der en tekniker ud med professionelt måleudstyr for, at tjekke signalet og om der er brud eller huller i kablet.  Hvis du vil have hjælp eller en professionel gennemgang af din stikledning eller husinstallation, så kan du nu kontakte , vores tekniske leverandør KK-Partner, send en e-mail til service@kk-partner.dk eller kontakt dem på tlf. 75 38 14 14, Se deres services på deres hjemmeside www.kkpartner.dk

KK-Partner kan måle med professionelt udstyr og stiller diagnosen, hvis der er fejl.

Du kan indhente priser direkte fra KK-Partner.

 Hvis en fejl ligger i FSAs net, koster det dig ingenting.