Problemer med internet

Opdateret den

Vi har et godt og stabilt internet, men skulle du få problemer, så start med denne checkliste:

Checkliste, hvis din internetforbindelse ikke virker

  • Har du tv-signal, og er det godt nok? Hvis tv-signalet er OK, skal dit internet også virke. Hvis tv-signalet ikke er OK, så tjek om alle kabler er tilsluttet korrekt (at de f.eks. ikke er vippet ud, mens man kom forbi med støvsugeren).
  • Sluk for modem (tag strømmen helt fra), vent ca. 10 sek., tænd igen og se om dit modem starter selv igen.
  • Sluk helt for din pc og genstart den. Tjek forbindelserne. Er kablerne skruet rigtig fast på modem?
  • Tjek om kablet der går hen til dit modem er blevet bøjet/knækket for meget. Det kan have indflydelse på ydeevnen for internettet.
  • Er din pc 100% fri for virus og spyware? Gratisprogrammet Avast kan give problemer.
  • Har du installeret alle Windows-opdateringer på pc’en?
  • Hvis du normalt bruger wifi, så prøve at koble din pc direkte til modem med kabel.
  • Dit modem kan være defekt. Ved lynnedslag i nærheden kan modem – ligesom alt andet elektronisk udstyr – være ødelagt. Det er som regel ethernetporten, der bliver ødelagt.

Hvis ovenstående ikke hjælper, så kontakt:

FSA support

Ring  4440 3480, tryk 1. Support er åben for telefonisk hjælp:

Hverdage kl. 10.00 – 16.00 og 17.00 – 20.00.

Lørdage, søndage og helligdage: kl. 10.00  – 14.00.

Eller send mail når som helst til support@fsanet.dk

Support dækker alle medlemmer af FSA og er gratis for det enkelte medlem.

Internetsupport omfatter fejlafhjælpning, der vedrører internetforbindelsen, modem, router og det trådløse netværk i modem og tilsvarende, der relaterer sig til internetforbindelsen. Samt tilkald af vores tekniker, se nedenfor, hvis det ønskes af medlemmet.

Internetsupporten omfatter ikke hjælp til opsætning af mail-systemer eller lignende på medlemmer­nes enheder eller tilsvarende, der ikke relaterer sig til internetforbindelsen.

Fjernsupport til din computer: Klik på dette link hvis du skal give en supporter adgang til din computer ved fejlsøgning eller opsætning. Du skal vælge “Kør” af et lille program ”support.exe”, som downloades til din computer, når du klikker på linket.

Der kan også være:

Fejl i din husinstallation eller stikledningen

fra stander i skel til huset. En tekniker skal så ud med professionelt måleudstyr for at checke. Kontakt vores tekniker Jesper Balzer, Digital Installation, på tlf. 4440 3480, tryk 2. Et check af husets kabler og forstærkere koster 295 kr. For denne pris får du en diagnose  og et tilbud på udbedring. Hvis en fejl ligger i FSAs net, koster det dig ingenting.