Internet & TV virker igen!
Selvom Global Connect har meddelt os, at de forventer udbedringen af den omfattende skade færdiggjort i dag kl. 12.00 , så kan vi glæde os over, at nettet og TV allerede nu virker igen.
Vi ønsker alle vores medlemmer en rigtig god påske!

Hvis du på nuværende tidspunkt ikke modtager TV eller Internet signal, så genstart gerne dit modem og vent 10-20 sekunder og tjek så igen. Skulle det mod forventning stadigvæk ikke hjælpe så kontakt support:
Ring 4440 3480, tryk 1. Support er åben for telefonisk hjælp:
Hverdage kl. 10.00 – 16.00 og 17.00 – 20.00.
Lørdage, søndage og helligdage: kl. 10.00 – 14.00.
Eller send mail når som helst til mailto:support@fsanet.dk
Support dækker alle medlemmer af FSA og er gratis for det enkelte medlem.
Internetsupport omfatter fejlafhjælpning, der vedrører internetforbindelsen, modem, router og det trådløse netværk i modem og tilsvarende, der relaterer sig til internetforbindelsen.
Global Connects reparation er desværre udsat på ubestemt tid, grundet en fejl på en kompressor. Vi har ingen tidsestimat og har derfor hertil morgen stadigvæk ingen TV & Internet!
Global Connect udsatte i aftes reparationen indtil kl. 04.00 hertil morgen. Kl 02.20 modtog vi desværre en meddelelse fra dem om, at deres feltingeniørers firberkompressor var gået i stykker, hvilket betyder, at reparationen ikke kunne fortsætte før en ny kompressor ankom på stedet. Vi har nu kl. 04.30 fået, at vide at en ny kompressor er ankommet på stedet og at de kan fortsætte arbejdet, men Global Connect har ingen tidsestimat på hvornår reparationen er gennemført.
De og vi beklager ulejligheden og de gener dette medfører for alle!
Vi opdaterer løbende siden her og vender tilbage når vi har nyt!
Global Connect har netop givet os et tidsestimat på færdiggørelse af den omfattende reparation de påbegyndte hertil morgen. De forventer nu, at være færdig i dag kl. 23.59!
Global Connect har netop meddelt os, at deres ingeniører har påbegyndt splejsning af fiberkablet og , at de har en forventning om, at være færdig hermed kl. 23.59. Dette betyder, at det bliver en aften uden TV og Internet desværre, men vi kan kun vente på, at de bliver færdige med den omfattende reparation.
Vi i bestyrelsen vil aftenen igennem holde øje med vores forbindelse samt de udmeldinger, der måtte komme fra Global Connect og løbende publicere disse her på vores web side.
Vi ønsker vores medlemmer en god aften!
Nedbruddet fra Global Connect kommer formentligt til at påvirke os hele dagen!
Global Connect har fundet fiberbruddet, hvilket medfører, at der skal udskiftes ca. 4 km fiberkabel. Dette bevirker at, der er nedbrud i store dele af Nordsjælland. Udskiftningen forventer Global Connect kommer til, at tage resten af dagen i dag og de kan endnu ikke give os noget tidsestimat på hvornår de er i luften igen. De beklager mange gange og det samme gør vi i FSA naturligvis, desværre kan vi ikke gøre så meget andet end, at vente på at de bliver færdige, hvorefter vi sikkert i FSA regi skal genstarte vores services. Vi er parate i FSA til, at reagere når Global Connect melder alt klar igen.
Der er i øjeblikket ingen TV og Internet i det meste af Nordsjælland. Dette skyldtes et fiber brud på et kabel hos Global Connect
Global connect har p.t ingen estimat på hvornår fejlen er udbedret. Vi vender tilbage når vi har nyt herom.Henrik Vetter

Mail – hastighedsproblemer med WEB mail!
Der er desværre stadigvæk hastigheds problemer med .fsanet.dk mail, specielt WEB-mail. Problemerne er opstået efter vores udbyder i sidste weekend havde et server nedbrud. I forlængelse af dette nedbrud, er vi her i weekenden, blevet oplyst om, at vores mail system er ved, at blive flyttet til en anden server hos vores udbyder. Problemer opleves specielt når man benytter WEB-mail via fsanet.dk. Vi håber på en snarlig løsning og stabil drift igen. Vi beklager og vender tilbage når vi har nyt herom fra vores udbyder.
Alt andet i FSA nettet fungere som det skal og der er ikke meldt om andre drift problemer.
OPLEVER DU PROBLEMER MED DIT TV- INTERNET – WEB -TV -RADIO, SÅ HUSK, AT DU SOM MEDLEM AF FSA GRATIS KAN KONTAKTE VORES FSA SUPPORT
Ring 4440 3480, tryk 1. Support er åben for telefonisk hjælp:
Hverdage kl. 10.00 – 16.00 og 17.00 – 20.00.
Lørdage, søndage og helligdage: kl. 10.00 – 14.00.
Eller send mail når som helst til mailto:support@fsanet.dk
Support dækker alle medlemmer af FSA og er gratis for det enkelte medlem.
For andre henvendelser send en mail til bestyrelsen på fsa@fsanet.dk, så vender vi tilbage snarest muligt
Generalforsamlingen er udskudt og afvikles når Coronarestriktionerne tillader det!

For spørgsmål kontakt bestyrelsen på fsa@fsanet.dk
Mail problemer
Vi har nu fået kontakt til Gullestrup net. De har desværre oplevet en hardwarefejl på deres udstyr i løbet af weekenden.
Fejlen nu rettet men nødvendiggjorde en opgradering af serversoftware,
Der må derfor i øjeblikket påregnes forlængede svartider og lejlighedsvise timeouts pga. konvertering af data.
Vi håber på forståelse og tålmodighed, og beklager de gener dette medfører
Mail problemer hos Gullestrup Net!
Der er mail problemer med @fsanet. Vi forsøger p.t. forgæves, at få kontakt til Gullestrup Net, som hoster vores mail, men det er ikke lykkedes, at komme igennem til dem endnu. Vi frygter, desværre derfor at det er et større nedbrud hos dem. Vi vender tilbage snarest muligt og når vi ved mere. Vi er på sagen.
Maglegårdsvej har igen TV og Internet!
Vi oplevede desværre i dag, at der opstod to fejl på Maglegårdsvej med timers mellemrum. Først var det en smeltet ledning i et el-skab der forårsagede det store nedbrud. Sidst på dagen var det en forstærker der stod af. Begge fejl blev udbedret så hurtigt som muligt og alle medlemmer ,har nu TV og internettet igen.
Vi skal endnu engang beklage de opståede fejl, som vi desværre ikke har mulighed for, at forudse når de opstår.
Maglegårdsvej har igen mistet Internet og TV.
Vi har tilkaldt en tekniker der er på vej. Vi vender tilbage når fejlen er opdaget og udbedret. Vi beklager!
Internet og TV på Maglegårdsvej er oppe igen!
Det var en smeltet leding i et el-skab på Maglegårdsvej, der hertil morgen og frem til kl. ca 11.15 forårsagede, at TV og Internet forsvandt fra en del af Maglegårdsvej.
Efter en hurtig indsats fik vi hjælp fra CL Electric og Digital Installation, der nu sammen har nu afhjulpet problemet. Alle skulle nu igen have TV og Internet igen.
Oplever du stadigvæk problemer hermed, så genstart gerne dit modem. Skulle du herefter modsat forventning opleve problemer hermed så kontakt support@fsanet.dk
Vi beklager den pludselige opståede fejl
Maglegårdsvej er uden TV og Internet. Vi arbejder på sagen og vender tilbage snarest med en status!
TV2 SportX er ikke med i den nye kanaloversigt for 2021 se her hvorfor!
Normalt vil kanalændringer blive vendt på generalforsamlingen, hvis der er ændringer hertil. Men det har desværre ikke været muligt i denne omgang, grundet Corona og den manglende afholdelse, af generalforsamlingen.
TV2 SportX er ikke med i den nye kanaloversigt, som det fremgår af hjemmesiden, ej heller inde på mit.fsanet.dk. Vi fik af vores udbyder Glenten, meddelelsen om, at TV2 SportX, hverken i 2020 eller 2021 var omfattet af vores distributions aftale med dem. Kanalen skulle således slet ikke have været i pakken sidste år. Så den har været tilgængelig i 2020 og start 2021 hos FSA grundet en fejl. Forleden blev den nye kanaloversigt så sat i drift, og dermed forsvandt TV2 sportX.
Man kan stadigvæk få pakken, men man skal nu tilkøbe kanalen som tilvalg. Det gør man på: http://mit.fsanet.dk/.
Vær opmærksom på, at der kræves et Conaxkort for at få tilgang til kanalen. Selvvalgskanaler og Conaxkort her: http://fsanet.dk/tv-og-radio/enkeltkanaler/
Vi beklager naturligvis dette og vil på kommende generalforsamling tage kanallisterne op og gennemgå disse.
Godt Nytår!

Vi i bestyrelsen for Fredensborg Søparks Antenneforening ønsker alle vores medlemmer et godt og lykkebringende nytår.
Endnu et år er gået og hvad ingen lige havde forudset, var covid-19 og pandemiens indvirkning på verden, Danmark, antenneforeningen og vores medlemmers dagligdag. Ikke mindst har den været medvirkende til, at vi ikke har kunnet afholde den planlagte og udsatte generalforsamling endnu. Vi håber 2021 giver os mulighed for snarest, at gennemfører denne, så vi sammen kan kikke ind i fremtidens FSA.
Ingen kender endnu fremtiden og måske bliver bestyrelsen tvunget til, at slå to generalforsamlinger sammen, hvilket vi så vil planlægge til gennemførsel enten i marts eller april måned, men det vil tiden vise.
I mellemtiden forsøger vi i bestyrelsen at holde fokus på, at gøre det bedste for vores medlemmer og vil meget gerne sikre, at vores medlemmer har de bedste betingelser for, at se et godt udvalg af Tv-kanaler, benytte en stabil og hurtig internetforbindelsen samt IP-telefon på bedst tænkelige økonomiske vilkår og med tilgængelighed til vores supportfunktion.
Godt Nytår
Bestyrelsen
Vil du gerne se hvad der skete i 2020, så finder du de indlæg vi udgav under punktet Nyhedsarkiv 2020. Nyhedsbreve fra 2020 finder du under punktet Nyhedsbreve på WEB siden
16. december 2020Henrik Vetter
Renovering af kabelnetværket på Maglegårdsvej uge 51
Digital installation foretager i uge 51 en renovering af vores kabelnetværk på Maglegårdsvej. Vi ved nu, at det til tider vil kunne opleves hos vores medlemmer med korte udfald på internettet af ca. 30 minutters varighed. I enkelte tilfælde vil en vej kunne få afbrydelser op til 3 X 30 minutter i løbet af en dag.
I forbindelse med regeringens udmeldelse om, at alle skoleelever og i mange tilfælde offentlige og private ansatte så vidt muligt også skal arbejde hjemme fra. Ja så kan renoveringen naturligvis give visse udfordringer for alle. Vi håber på alles forståelse for at renoveringen gennemføres og at man hos det enkelte medlem kan planlægge efter dette og alligevel få dagligdagen til at fungere.
Så er det jul igen: Uptown Xmas kører på kanal 29
23. november 2020Henrik Vetter
Vi har nu fået en forklaring på det manglende signal på TV kanaler fra DR & TV2 (via CIBICOM) her til eftermiddag. Årsagen var en fibernode i Næstved som blev for varm.
Vores signaler er nu lagt udenom den påvirkede fibernode
Kredsløbet har været påvirket i følgende tidsrum:
15:09 – 15:12
15:26 – 15:30
15:46 – 16:25
De beklager fejlen!
DR & TV2 er nede i øjeblikket, derfor er der ingen TV på de to udbyderes kanaler lige nu!
23. november 2020Henrik Vetter
Der er tilsyneladende et generelt problem på med DR og TV2 signalet på landsplan i øjeblikket. Dette betyder, at så vidt vi er orienteret kan ingen i Danmark lige nu tilgå DR & TV2s kanaler. Alle andre kanaler fungere som normalt. Vi er i øjeblikket ved, at undersøge hvad det er, der er sket hos dem og kommer tilbage her på siden med nyt, når vi kender til problemstillingen og tidshorisonten.
DR1 kan ses på synstolkningskanalen. kanal 25 og DR 2 på kanal 26. TV2 News fungere stadigvæk på kanal 51 for dem der har den tilkøbt.
Årsagen til Internet og TV nedbruddet i aftes var Strømsvig hos Global Connect i Lyngby
19. november 2020Henrik Vetter
En Backbone i Lyngby mistede i aftes strømmen. Desværre viste det sig at nødstrømssystem( ups-systemet) for webstedet mislykkedes da en generatorer undlod at starte.
Global Connect-teknikere blev sendt til stedet og fik løst problemet. Vi fik kl. 02.15 i nat beskeden fra Global Connect om, at problemet var løst og alt skulle fungere igen. Global Connect beklager hændelsen og de konsekvenser det har haft for os alle.
Nedbrud hos Global Connect i Nordsjælland
18. november 2020Henrik Vetter
Kl. ca. 20.00 forsvandt forbindelsen på Internet og TV Signalet i det meste af Nordsjælland. Vi rykkede her i Antenneforeningen straks ud til vores hoved station for, at se hvori fejlen bestod. Det viste sig efter nogen tids fejlsøgning, at det var hos Global Connect fejlen er opstået. De har en endnu ukendt skade på en fiberforbindelse i Nordsjælland, hvilket påvirker os her i Antenneforeningen samt i mange andre dele af Nordsjælland. Global Connect har sendt teknikere afsted for, at lokaliserer fejlen, men kan endnu ikke sig noget om hvornår signalet er tilbage. Vi får en besked når fejlen er fundet og de kender tidshorisonten for udbedringen. Vi melder naturligvis hurtigst muligt ud når vi ved mere. Så det er ikke hos os i Antenneforeningen eller hos dig i hjemmet der er en fejl.
Tak for de mange henvendelser, opkald, SMSer og mails, der er indkommet til os. Vi beklager, at vi ikke har kunnet returnere til alle, hvilket skyldtes, at vi selv har været i vores Hoved station for, at se om fejlen var her hos os. Vi kommer tilbage når der er nyt fra Global Connect om tidshorisonten for udbedringen. God aften!
Internet og TV er tilbage efter Radius har haft strømafbrydelser i nat!
Kl. ca. 4:51 havde Radius i nat et strømafbrud, der berørte området omkring Kovangen. TV og Internet forbindelsen blev derfor afbrudt. Vi har nu genetableret Internet forbindelsen og TV signalet og alle medlemmer skulle have signaler og forbindelser tilbage igen.
Skulle du mod forventning ikke have Internet og TV endnu, så prøv ,at frakoble strømmen fra dit modem i ca. 10. sekunder og tilkobl herefter strømmen igen. Herefter skulle det gerne virke. Oplever du herefter stadigvæk problemer med manglende Internet og TV, så kontakt support .
HUSK AT VI STADIGVÆK RENOVERER NETVÆRKET I UGE 44, HVORFOR DER KAN FOREKOMME AFBRYDELSER PÅ ALLE VEJE I ET KORTERE TIDSRUM! MAX. 2-3 TIMER.
FSA support
Ring 4440 3480, tryk 1. Support er åben for telefonisk hjælp:
Hverdage kl. 10.00 – 16.00 og 17.00 – 20.00.
Lørdage, søndage og helligdage: kl. 10.00 – 14.00.
Eller send mail når som helst til mailto:support@fsanet.dk
Support dækker alle medlemmer af FSA og er gratis for det enkelte medlem.
Internetsupport omfatter fejlafhjælpning, der vedrører internetforbindelsen, modem, router og det trådløse netværk i modem og tilsvarende, der relaterer sig til internetforbindelsen. Samt tilkald af Digital Installation, hvis det ønskes af medlem
OBS! Renoveringen af netværket og montering af El-fjernaflæsere er nu i gang!
Desværre med en lidt uforudset og uheldig start og lange afbrydelser af Internet og Tv-signaler i dag for alle veje!
I dag påbegyndte vores samarbejdspartner renoveringen af vores fælles netværk. Ligeledes påbegyndte elektrikeren montering af El-fjernaflæsere på flere af vores standere fordelt på alle veje. Undervejs viste det sig desværre, at nogle af de tidsplaner der var sat fra vores og leverandøren, ikke helt holdt stik. Mange af vores medlemmer oplevede, at de annoncerede 30 minutter, vi var blevet opgivet, desværre ikke blev overholdt og at der i visse tilfælde gik flere timer inden de var på igen, det være sig TV-Signaler og Internet. Herudover blev Maglegårdsvej ramt af en uforudset fejl, nemlig det, at der gik en sikring i et af skabene efter, at elektrikeren havde monteret det nødvendige udstyr der skal være der, så Radius nu kan montere selve aflæseren. Dette kunne ingen forudse og det blev derfor først opdaget, da der begyndte, at komme meldinger ind fra medlemmer om, at nettet og Tv-signalerne ikke havde være til stede i mere end 5 timer på Maglegårdsvej. Tak til de medlemmer der gjorde opmærksom herpå. Det er værdsat!
Vi nu ved at nogle af monteringerne tager mere end 30 minutter og op til 2 – 3 timer i stedet for og rammer alle veje i vores forening. Ligeledes kan vi se, at nogle af de renoveringer der foretages, også kan have indflydelse på Kovangen som vi ellers havde en forventning om kun ville blive ramt af El-fjernaflæsnings monteringen.
All bedes derfor være opmærksomme på, at det kan ramme alle veje i denne uge.
Vi ved at mange arbejder hjemmefra grunde Covid-19 og forsøger, at gøre vores ypperste for at renoveringerne bliver så lempelige som muligt for alle medlemmer. Husk også på, at vores fælles forening driver et privat netværk, der ikke er beregnet til erhvervsmæssigt brug og derfor har vi ingen garantier for oppetider. Så vær OBS på, at arrangere du on line møder – WEBINAR eller andre elektroniske arrangementer, så være forberedt på, at der kan være afbrydelser i denne uge og at det glæder for alle veje i foreningen. Ryttervænget, Stenbækgårdsvej, Maglegårdsvej og Kovangen. Når det så er skrevet, så er det også nødvendige renoveringer, der foregår som alle på sigt vil have glæde af.
Vi beklager de afbrydelser og de udfordringer det har givet vores medlemmer i dag og håber vi bliver forskånet for yderligere uforudsete forhindringer.
Disse afbrydelser opleves også på Kovangen! Installationen på Kovangen skulle være afsluttet kl. 15.00 i dag!
Vi er af et par medlemmer (tak for det) blevet opmærksomme på, at der i forbindelse med renovering af vores netværk, har været afbrydelser af nettet og TV signaler på Kovangen. Dette skyldtes som tidligere nævnt, at der udover renovering af netværket på Stenbækgårdsvej, Ryttervænget og Maglegårdsvej også installeres fjernaflæsere i området, herunder på Kovangen. Tilkoblingen er påbegyndt tidligere end planlagt, således alle aflæsere er færdiginstalleret i uge 44. Vi beklager de gener det måtte have for vores medlemmer.
VIGTIGT: Aflysning af den udskudte Generalforsamling
Den udskudte generalforsamling for 2019 var planlagt til Torsdag den 29.10.2020 kl. 19.00. Aflysningen sker grundet Corona situationen lige nu!
Statsministeren har fredag den 23. oktober 2020 klokken 18.30 afholdt et pressemøde. Pressemødet omhandlede den igangværende Corona-pandemi og bød på nye retningslinjer for forsamlinger, hvor der nu max må være 10 personer forsamlet i et rum.
På baggrund af disse nye retningslinjer har FSA´s bestyrelse valgt, at aflyse den udskudte generalforsamling fra 2019 på ubestemt tid.
Bestyrelsen følger løbende statsministeriets udmeldinger og kommer tilbage, når vi finder det forsvarligt igen, at indkalde til en ny generalforsamling.
Vi arbejder lige nu i bestyrelsen på, at finde en løsning for hvordan vi får godkendt årsregnskabet, budgettet og får fornyet / forlænget de nuværende bestyrelsesmedlemmers mandat, hos jer, der er medlemmer af foreningen. Dette, så bestyrelsen kan arbejde videre med alle de planer, der er lagt for de kommende år. Ligeledes skal der findes en vej til håndtering af de forslag, der er indkommet fra medlemmerne til generalforsamlingen 2019.
Arbejdet består p.t. i, at finde en online og teknisk metode til, hvordan vi kan få godkendt ovenforstående af medlemmerne. Vi tænker her i online afstemnings løsninger og vender tilbage når vi har fundet en juridisk holdbar løsning herpå.
Reminder!
Husk vores netværk renoveres i uge 44!!!
Som tidligere kommunikeret så foregår der i kommende uge (44), en renovering af vores netværk. Der vil derfor kunne forekomme korte afbrydelser på maximalt 30 minutter pr. gang. I samme uge er det lykkedes os, at få færdigmonteret og tilkoblet Radius El-fjernaflæsere på nogle af vores standere i området. Vi undgår således mere end en uge med afbrydelser. Renoveringen af selve netværket foregår primært på Stenbækgårdsvej, Ryttervænget og Maglegårdsvej. Kovangen vil også kunne opleve, at der vil være korte afbrydelser af nettet, medens fjernaflæserene tilkobles. Så vær OBS herpå.
Vores leverandører kan desværre ikke oplyse om hvilke veje, der rammes hvornår, men vi ved, at man påbegynder renovationen på Ryttervænget, herefter Stenbækgårdsvej og slutteligt Maglegårdsvej. Kovangen vil kun være berørt af tilkobling af fjernaflæsere monteringen, der primært skulle foregå torsdag.
Disney lukker for Disney XD pr. 31. december 2020!
Disney har besluttet at lukke for Disney XD. Dette vil ske den 31. december 2020. Det meste af indholdet vil blive flyttet over på Disney Channel.
FSA Nyhedsbrev 24102020^J Aflysning af udskudte generalforsamling – Reminder renovering af netværk i uge 44 – Disney lukker for Disney XDDownload
Renovering af netværk Ryttervænget, Stenbækgårdsvej og Maglegårdsvej Uge 44!
OBS! Der vil kunne opleves kortvarige netværks udfald i løbet af ugen!
I uge 44 har bestyrelsen iværksat udbedring og reparation af kabelnettet i FSA-regi. Udbedringen sker som et i vores vedligeholdelses- og forbedringsplan med det formål, at vi hele tiden, sikre og optimere vores medlemmers oplevelse af et stabilt og netværk. I denne omgang foretages renoveringen på Ryttervænget, Stenbækgårdsvej samt Maglegårdsvej. Der vil derfor i uge 44 kunne opleves kortvarige netværksudfald af max. 30 minutters varighed. Vi udskifter alle passive komponenter til helt nyt materiel med større tæthed, både fysisk og elektrisk samt bedre elektriske egenskaber. Renoveringen foretages af vores samarbejdspartner Digital installation ved Jesper Baltzer.
Vi ser frem til at få gennemført renoveringen til fælles glæde for alle medlemmer i FSA.
Det kan påvirke vores forbindelser her i FSA regi. Vær opmærksom på, at hvis du arbejder hjemme i den periode, kan det være at din internetforbindelse ikke virker i det ovenfornævnte tidsrum.
Indkaldelse til Generalforsamling torsdag den 29. oktober 2020, kl. 19.00
Kære medlem, da det ikke var muligt grundet Coronasituationen, at afholde og overholde den oprindelige dato for generalforsamling 28.4.2020, har vi valgt at afholde den på ovenforstående dato. Generalforsamlingen afholdes i kælderen, Fredensborg Gl. Bio, Jernbanegade 4, 3480 Fredensborg.
Der vil være, håndsprit og særlige restriktioner på grund af Corona situationen. Ligeledes gør vi opmærksom på, at kælderen i Gl. Bio er Corona-sikkert til, at kunne rumme 30 medlemmer (ud over bestyrelsen), og møder der flere op – og selv om vi gerne vil se og tale med jer alle – må vi af hensyn til Corona-reglerne udsætte generalforsamlingen.
Der bydes på vand og øl under mødet.
Dagsorden
Indkaldelse-til-FSA-Ord-Gen-fors-29.10.2020-1Download
30. september 2020Henrik Vetter
Global Connect har måttet flytte omlægning af deres fiber ved Letbanen. Omlægning sker i perioden den 4. oktober.2020 kl. 22.00 til næste morgen, den 5.oktober 2020 kl. 06.00. Årsag til denne ændringsaktivitet er, at Global Connect er nødt til, at flytte deres fiberkabel på grund af anlægsarbejder langs jernbanen “Letbanen”, mere info kan findes her: https://www.dinletbane.dk/da/
Omlægningen kan påvirke vores forbindelse her i området.
28. september 2020Henrik Vetter
Vi har i bestyrelsen konstateret, at nu virker Disney+. Bestyrelsen har løbende været i kontakt med vores eksterne leverandører for, at holde os orienteret om Disney+ og deres tiltag overfor problemstillingen i Europa. Ingen har indtil videre kunnet få en forklaring på problemet hos Disney+. Får vi senere indblik i årsagen hertil, vil vi naturligvis sende informationen videre til jer.
Lad os glæde os over, at problemet er løst hos Disney+ samt glæde os på vegne af de, af vores medlemmer, der nu kan tilkøbe denne tjeneste.
Husk generalforsamlingen den 29. oktober 2020, kl. 19.00!
Bestyrelsen følger Covid-19 situationen løbende og holder øje med regerings anbefalinger om forsamlinger. Vi fastholder indtil videre generalforsamlingen, på oven forstående dato og udsender den endelige indkaldelse senest 3 uger før. Generalforsamlingen afholdes i Gl. Bio i år i kælderen. Vi glæder os til at se jer alle så husk, at møde op!
OBS! Global Connect planlægger en omlægning af deres fiber. 29.9.2020 kl. 23.05
19. september 2020Henrik Vetter
I Perioden den 29.9.2020 kl. 23.05 til næste morgen, den 30.9.2020 kl. 06.00, planlægger Global Connect omlægning af deres fiber forbindelse. Årsag til denne ændringsaktivitet er, at Global Connect er nødt til, at flytte deres fiberkabel på grund af anlægsarbejder langs jernbanen “Letbanen”, mere info kan findes her: https://www.dinletbane.dk/da/
Omlægningen kan påvirke vores forbindelse her i området.
19. september 2020Henrik Vetter
Vi har desværre intet nyt modtaget vedrørende Disney + og deres tilgængeligheds problemer på den nye Disney+ kanal. Vi henviser vores medlemmer, der har problemer med, at logge på systemet om direkte, at kontakte Disneys support.
16. september 2020Henrik Vetter
Vi er lige blevet informeret om, at problemet med at tilgå Disney + kanalen ikke er hos os eller hos vores leverandører i FSA regi. Det viser sig ,at det er Disney + og den udbyder de benytter, der har lavet en fejl i den måde hvorpå de tjekker IP adresser. Vi er gennem vores samarbejdspartnere blevet oplyst om , at dette betyder, at mere end 100.000 kunder er ramt af dette problem og dermed ikke kan tilgå tjenesten. Vi antager, at Disney arbejder på højtryk med, at løse problemet og vender tilbage når vi ved mere.
Problemer med at logge på Disney +
16. september 2020Henrik Vetter
Vi har konstateret, at der er problemer med, at logge in på den nye Disney+ kanal. Forsøger man at logge ind får man sort skærm eller nægtes adgang. Vores teknik samarbejder i øjeblikke med vores leverandører om, at finde fejlen. Vi har en formodning om, at fejlen findes hos vores eksterne leverandører. Formentlig er det adgangen til IP adresser, der er problemet. Vi vender tilbage når vi kender løsningen eller har flere oplysninger herom.
GlobalConnect har varslet en kortvarig afbrydelse af tv og internet torsdag den 17.9.2020 i ca. 15 minutter inden for tidsrummet kl. 00.01 – 03.00. Årsagen er opgradering af software, der skal sikre fremtidig stabilitet.
Fejlen skyldes en afbrydelse hos vores leverandør GlobalConnect.
Afbrydelse Kovangen 402-418 er nu OK
Vores support har konstateret en fejl. Tekniker er tilkaldt og vil se på sagen lørdag eftermiddag.
En returvejsforstærker K402 var stået af og så kører internet ikke. Ny ikke på lager, men skiftet midlertidigt, så internet kørte fra kl. 16..
Natten til tirsdag den 28.7.2020 udvider evercall med en ny server, fordi brugen af IP-telefoni er steget. Der kan derfor forekomme kortvarige afbrydelser hos medlemmer, der har fastnettelefoni hos evercall.
Kl. 20.45 var telefonerne i drift igen. Vi beklager, at det tog så lang tid.
Kl. 11.10 blev nettet lukket ned for udskiftning af processorkort . Det var efter et par tests oppe at køre igen inden kl. 12.
IP-telefoner kører endnu ikke kl. 12.20, men det bliver ordnet.
Internettet afbrydes onsdag den 13.5. k. 11.00 – 12.00
Efter den seneste afbrydelse har vores serviceleverandør TDC NetDesign fundet en mulig svaghed. Derfor udskiftes et såkaldt “processorkort” for igen at sikre stabil drift. Det sker i ovenstående tidsrum.
Vores serviceleverandør TDC NetDesign har udlæst data fra systemet med henblik på at finde årsag til fejl. Herefter kunne vi manuelt genstarte systemet kl. 16.50.
Vi beklager ulejligheden og arbejder på at undgå gentagelser.
Tekniker tilkaldt kl. 16.00.
TV2 News sendes fortsat til alle i maj måned
TV2 har venligst tilladt os at fortsætte med TV2 News på prøvekanalen, kanal 29 resten af maj. Det sker for at også medlemmer med grundpakke kan følge med i corona-situationen ligesom i marts og april. Det sker uden udgift for FSA eller medlemmerne.
Omlægning af TV- og radiokanaler er gennemført
I dag til morgen var alle kanaler på plads på deres nye kanalnumre.
DU SKAL DERFOR GENNEMFØRE EN NY KANALSØGNING PÅ ALLE DINE TV-APPARATER.
Heldigvis ligger de allerfleste kanaler, hvor de hidtil har ligget, men når du har lavet kanalsøgning, foreslår vi, at du checker igennem og selv oplever ændringerne. Der er sket ændringer i både grund-, mellem- og fuldpakken.
I de kommende dage (måske uger) bliver der i medlemmernes selvvalgsportal http://mit.fsanet.dk gennemført ændringer i kanaler, pakker og priser. Bl.a. er der nu flere selvvalgskanaler. Vi melder ud her på hjemmesiden, når det er klar.
Omlægning af tv-kanaler sker natten til ti. 28.4.
Se Nyhedsbrev 24.4.2020.
Kl. 12.30 er EPG – Elektronisk Program Guide – oppe og køre igen.
Vores teknikere løb ind i problemer, der skal undersøges nærmere inden omlægning. Der arbejdes med sagen.
Omlægning af tv-kanaler efter midnat
Lidt efter midnat natten til onsdag omlægges tv-kanaler. Det medfører en kortere afbrydelse. Se Nyhedsbrev 19.4.2020.
Ny Guide til TV- og Radionaler 22.4.2020
Nyhedsbrev om kanalændringer udsendt til alle medlemmer 19.4.2020.
Vores EPG, Elektroniske Program Guide, virker ikke. Sagen undersøges.
Denne og andre nyheder kan du se i nyhedsbrev udsendt i dag. Se de på hjemmesiden, hvis du ikke har modaget det.
Her omkring kl. 21 er fiberforbindelsen igen i orden, og tv, internet og telefoni kører normalt.
Vi har ikke hørt fra GlobalConnect de sidste par timer, men vi glæder os over, at det er gået hurtigere for dem med arbejdet, end de havde forventet.
Skaden på fiberen kan ikke bare repareres. Der skal trækkes ny fiber fra den ene side af vejen til den anden. Hertil skal etableres 2 “fiberbrønde” og bores hul mellem dem, hvori ny fiber skal trækkes.
Hul er boret, og ny fiber er på vej. Man forventer at kunne starte splejsning kl. 21, og da der skal splejses i begge vejsider, tager det på en god dag et par timer. Så måske får vi igen tv, internet og telefoni omkring midnat.
Et godt gæt baseret på erfaring er, at det hele gerne skulle virke igen i morgen. Så alle I på hjemmearbejdspladserne kan regne med at “være oppe” fra i morgen.
Fiberbruddet er identificeret. Det er sket i en vej i forbindelse med boring til et nyt kabel. Det kan godt tage lang tid at udbedre.
Det tager flere timer at splejse en defekt fiber. Så et forsigtigt skøn lige nu er, at genetablering af forbindelsen kan tage mange timer.
GlobalConnect oplyser, at der er konstateret et brud på deres fiber, som forsyner os – og mange andre – med både tv, internet og telefoni. Tekniker forventes fremme kl. 12.30. Et gravehold er klar, hvis det bliver nødvendigt.
Vi følger situationen og opdaterer med nyt her på hjemmesiden.
TV, internet og telefoner er nede
Vores eget udstyr i FSA kører. Så det ser ud til at være en afbrydelse udefra. Der arbejdes på sagen.
Natten til torsdag den 26.03.2020 kl. 02:00 vil der være nedetid på webtv (Gplay) som vil varer ca. 1-2 timer grundet nødvendige opdateringer i leverandørens software.
TV2 News ligger normalt på kanalplads 51 med adgang for mellempakken og fuldpakken.
Med henvisning til behov for corona-information er det lykkedes os at få TV2 og Canal Digital, som er leverandører, til i resten af marts måned, at stille TV2 News gratis til rådighed for alle, altså også medlemmer med grundpakken. Den ligger på prøvekanalens plads, kanalnummer 29.
Desværre kan internet-only-medlemmer ikke få glæde af dette tilbud, men må klare sig med streaming.
I dag laves der renovering Kovangen 319-333 og 401-411.
Anlægsrenovering fortsætter i uge 10
Anlægsrenovering blev ikke færdig i uge 9, se nedenfor. I uge 10 fortsætter det fortrinsvis på Kovangen ulige numre 301-623.
Der er i øjeblikket – omkring kl. 17 – forstyrrelser på leveringer til FSA på følgende tv-kanaler:
TV2 Zulu
TV2 Fri
TV2 News
TV2 Sport
TV2 Charlie
Der arbejdes på sagen.
Anlægsrenovering Kovangen 301-632 i uge 9
Den 24.2.2020 starter vi med en større renovering af antenneanlægget (dvs. coaxkablerne) i ovennævnte område. Alle de grønne skabe og forstærkere i området bliver åbnet. Alle kabler bliver skilt ad og checket. Alle komponenter (fordelere og andre ”passive” enheder) bliver udskiftet. På et senere tidspunkt vil også ”aktive” enheder som forstærkere blive udskiftet.
Målet med arbejdet er, at vores kabelnet skal gøres 100 % ”støjtæt” og gøres i stand til senere at kunne levere internet op til 1.000 MBit/s, dvs. 10 gange højere kapacitet, end vi kan i dag. Det kaldes GIGANET. Vores coaxnet vil dermed kunne levere nøjagtig de samme hastigheder og kapacitet som fibernet.
Arbejdet varer hele ugen, altså uge 9, og det udføres i dagtiden. Skulle der ske ændringer, annonceres det her på hjemmesiden.
Mens arbejdet udføres, vil der nu og da være afbrydelser af tv, internet og telefoni i dele af området. Men altså kun i dagtiden.
Arbejdet udføres gennem firmaet Digital Installation af vores sædvanlige servicetekniker Jesper Balzer.
Det lykkedes med en genstart. Årsag til afbrydelse vil blive undesøgt i næste uge.
Der er problemer med internettet. Vi arbejder på sagen.
Afbrydelse IP-telefoner søndag morgen
I morgen søndag kl. 6-8 skal evercall lave opdatering af software og telefonerne kan derfor ikke bruges i dette tidsrum.
Sikkerhedsbrist i modemmer lukkes i nat
De fleste af vores modemmer har et “åbent hul”, hvor hackere kan trænge ind. Fejlen, der findes world-wide og er opdaget af nogle unge danskere, ligger i noget hardware (en CPU) og kan derfor ikke fjernes helt.
Men vores serviceleverandører, PantherApplications, har fundet frem til en “software-vaccination”, som formentig lukker hullet effektivt.
“Vaccinationen” kommer til at foregå en gang i nat, hvor ALLE modemmer bliver genstartet ved en central kommando. Herefter skulle hullet være lukket.
Du skal altså ikke selv foretage dig mere.
Alle tv- og radiokanaler ligger nu hvor de skal
De sidste rettelser blev gennemført i går aftes. Alt er checket og OK.
Hvis du mangler tv eller tv-kanaler skal du lave en ny kanalsøgning på dit tv-apparat.
Omlægning af tv-kanaler gennemført
Den omlægning, der jf. Nyhedsbrev 11.1.2020, skulle være gennemført i nat, blev forsinket, men er her kl. 11 gennemført. Så nu kan medlemmer med fuldpakken se nye Sport Live på kanal 96 og nye TV 2 Sport X på kanal 49. TV 2 Fri er flyttet til kanal 44. De to sidste ændringer gælder også mellempakken.
Der skal foretages et par ændringer mere, men for at forstyrre tv-seningen mindst muligt, vil det først ske i aften sø. 12.1. efter kl. 22.
DR K, DR 3 og DR Ultra er blevet lukket i dag
Som planlagt har DR lukket disse 3 af sine i alt 6 flow-tv kanaler i dag den 2.1.2020. På kanalernes plads kan ses oplysning om lukningen og henvisning til at streame indholdet på www.dr.dk/drtv eller at se det på DRs resterende kanaler: DR1, DR2 og DR Ramasjang.
Ændringen skyldes dels politiske nedskæringer af DRs budget med 20 % efter medieaftalen mellem den tidligere VLAK-regering og Dansk Folkeparti, dels DRs egne planer om at skifte platform fra flow-tv til mere streaming.